W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

Categorized | Csorel, Prikezsia

Kész a PISA-kudarcról szóló jelentés: a rossz eredmények és a szegregáció oka az integráció [HVG]

Bentlakásos felzárkóztató intézményekbe terelné a hátrányos családi hátterű, nehezen beilleszkedő gyerekeket az oktatási államtitkárság nemrég elkészült jelentése a PISA-felmérés kudarcairól. Szerintük az oktatási integráció, a média, a tananyag és a pedagógusok tehetnek a kudarcokról.

integrators

„Néhány térségben az integrációs képzési modell az eredeti elvárásokhoz képest teljesen ellentétes eredményre vezetett: az osztályközösségekben sokkal erőteljesebben érvényesülnek, sőt uralkodóvá válnak a néhány gyerek által otthonról hozott, negatív viselkedési és életvezetési minták” – írja a közoktatás megoldandó problémái között az a hamarosan kormány elé kerülő jelentés, amelyet még decemberben, a 2015-ös PISA-felmérés lesújtó eredményeinek napvilágra kerülése után rendelt a miniszterelnök Balog Zoltán emberi erőforrás-minisztertől.

A jelentéshez kapcsolt, több mint húszpontos problémajegyzék szerint a fenti okok miatt „a felelősen gondolkodó szülők a gyermeküket számos esetben inkább más település oktatási intézményébe kénytelenek átvinni, így megállapítható, hogy az ilyen esetekben az integrációs törekvések szegregációs eredménnyel jártak”. Megoldásként az anyag azzal az eredendően állítólag a szülőktől származó javaslattal áll elő, hogy „a hátrányos családi hátterű, negatív hatások veszélyeztetettségében élő gyerekek esetén”

erősítsék meg és terjesszék ki a bentlakásos rendszerben működő, felzárkóztató képzési formát.

Ez lényegében nem más, mint a Jobbik 2010 óta visszatérő és rendre vihart kavaró javaslata a kezelhetetlenként leírt (valójában a cigány) tanulók bentlakásos iskolákba tereléséről, amit 2005-ben mellesleg Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök is felvetett, és amit a Fidesz akkor a roma családokat súlyosan sértőnek nevezett.

A teljes cikk itt olvasható, melyből megtudhatjuk, hogy a minisztérium szerint a kudarc további okai a média, a túl sok lexikális tartalom, na és persze a pedagógusok.

Forrás: HVG online

 

Comments are closed.

Videó

Roma Sajtóközpont a Facebookon